باغبانی فرهنگ

کمیته فرهنگی اجتماعی ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد

باغبانی فرهنگ

کمیته فرهنگی اجتماعی ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد

در مقوله فرهنگ رفتار حکومت باید دلسوزانه و مثل رفتار باغبان باشد. باغبان به هنگام نهال می کارد، به هنگام آبیاری می کند، به هنگام هرس می کند، به هنگام سمپاشی می کند و به هنگام میوه چینی می کند.
باید فضای فرهنگی کشور را باغبانی کرد یعنی مسولانه و با دقت آن را دنبال کرد. مقام معظم رهبری

تحلیل حداد از ایجاد حاشیه نشینی درمشهد


 
مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: امروز مشهد با پدیده حاشیه نشینى مواجه است که این امر به دلیل نبود امکانات اقتصادى، فرهنگى و شهرى به صورت یکسان در تمامى شهر ها و روستا ها است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، غلامعلی حدادعادل شامگاه دوشنبه در آیین بهره بردارى سالن مطالعه پروین اعتصامى و پارک خطى حاشیه باغ گیاه شناسى منطقه هفت شهردارى مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز مشهد با پدیده حاشیه نشینى مواجه است که این امر به دلیل نبود امکانات اقتصادى، فرهنگى و شهرى به صورت یکسان در تمامى شهر ها و روستا ها است و لذا این موضوع موچب شده تا جمعیت به سمت شهر حرکت کنند.

وى با بیان اینکه مدیریت و رفع حاشیه نشینى مشهد امرى دشوار است، افزود: شهر مشهد یکى از مهمترین شهر هاى خراسان و کشور است که حاشیه نشینى باعث آسیب پذیرى آن شده است.

مشاور عالى مقام معظم رهبرى ادامه داد: البته امروز شاهد افتتاح چندین پروژه عمرانى و فرهنگى در مناطق کمتر برخوردار مشهد هستیم که نشان از هوشمندى و ایجاد عدالت شهرى مدیران شهرى مشهد است.

وى عنوان کرد: خوشبختانه شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد توانسته اند در چند سال اخیر بهترین اقدامات را در این مناطق انجام دهند، البته نمایندگان مردم مشهد نیز در مجلس اقدامات خوبی را براى مناطق کمتر برخوردار انجام داده اند.

حداد عادل با بیان اینکه مشهد با توجه به اقدامات عمرانى صورت گرفته در ۱۰ سال آینده رشد بسیار خوبی خواهد داشت، اضافه کرد: افتتاح سالن مطالعه پروین اعتصامى فرصت خوبى براى دانش آموزان این منطقه است تا در زمان امتحانات بتوانند از آن به نحو مطلوبى استفاده کنند.

وى نسبت به افتتاح پروژه هاى عمرانى در شهردارى مشهد طى سال هاى آینده ابراز امیدوارى کرد و گفت: مدیریت شهرى مشهد تلاش دارد تا با بهره بردارى و افتتاح پروژه هاى بیشتر در مناطق حاشیه اى شهر بتواند امکانات رفاهى، خدمات آموزشى و فضاى سبز را براى شهروندان این مناطق نیز فراهم کند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در ارتباط با قانون مدیریت شهری بیان کرد: ضرورى است تا یک منطق واحدی در همه فعالیت‌های شهری حاکم شود اما براى محقق شدنش ابتدا باید شوراهاى اسلامى شهرهاى کشور طرح مدیریت یکپارچه شهرى را در قالب لایحه به مجلس بدهند چرا که آنها به دلیل داشتن اطلاعات کافى در حوزه مدیریت شهرها بهتر می‌توانند لایحه را تنظیم کنند.

وى در پاسخ به سوال یکى از خبرنگاران و در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: موضع ما در مذاکرات مشخص و منطق ما نیز روشن است و ما خواهان توافقی هستیم که عزت، منافع ملی و حقوق ملت ایران در آن رعایت شود و چنانچه آمریکا و سایر کشورهاى اروپایى بخواهند به بهانه مذاکره راه مداخله در امور ایران را پیدا کنند، اشتباه می‌کنند.

حداد عادل با بیان اینکه کشورهاى مذاکره کننده باید با منطق وارد گفتگو شوند تا پاسخ منطقى نیز دریافت کنند، ادامه داد: در همین راستا پیام ملت ایران نیز روشن بوده و زیر بار چنین زیاده‌خواهی نخواهد رفت و طرف مقابل نیز باید بعد از گذشت ۳۶ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، این ملت را شناخته باشند.

وى در ارتباط با مشهد ۲۰۱۷ و کمک هاى مالى مجلس در این حوزه عنوان کرد: در این خصوص نیز باید مردم پای کار بیایند و راه توسعه شهرهایی مانند مشهد این است که خود مردم کمک کنند البته بنده و نمایندگان مشهد در مجلس به این نکته توجه ویژه اى خواهیم داشت و تلاش مى کنیم تا به صورت قانونى این موضوع پیگیرى شود.

وى اضافه کرد: انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام بسیار مناسب بوده چرا که این شهر از هر جهت با چنین عنوانی تناسب داشته و از لحاظ فضای سبز و پاکیزگی نیز یکی از بهترین شهرهای ایران است.

وى در پایان علت حضور خود را در این مراسم دعوت شهردار و نمایندگان مردم مشهد در مجلس اعلام کرد و گفت: این کلانشهر مذهبى امروز در بین شهرهای کشور به‌ ویژه در مسائل فرهنگی و معنوی نمونه است.
  • علیرضا زرقانی

نظرات  (۱)

کاری نیست که نتوان با اراده از پیش برد. همه ی دشواریهایی که برای من پیدا شده به یاری اراده و اقدام، از بین برده ام.((گوته))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی