باغبانی فرهنگ

کمیته فرهنگی اجتماعی ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد

باغبانی فرهنگ

کمیته فرهنگی اجتماعی ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد

در مقوله فرهنگ رفتار حکومت باید دلسوزانه و مثل رفتار باغبان باشد. باغبان به هنگام نهال می کارد، به هنگام آبیاری می کند، به هنگام هرس می کند، به هنگام سمپاشی می کند و به هنگام میوه چینی می کند.
باید فضای فرهنگی کشور را باغبانی کرد یعنی مسولانه و با دقت آن را دنبال کرد. مقام معظم رهبری

مهارتهای مقابله‌ای در مهارتهای اساسی زندگی سالم

مهارتهای مقابله‌ای در مهارتهای اساسی زندگی سالم

انواع مقابله :

راهبرد متمرکز بر مشکل: می‌تواند درونی و بیرونی باشد. هدف راهبردهای مقابله‌ای معطوف به بیرون، اقدام برای تغییر موقعیت یا رفتارهای دیگران است. راهبردهای مقابله‌ای معطوف به درون: شامل تلاش‌هایی می‌شود که برای بررسی مجدد نگرش‌ها و نیازهای خود و به دست آوردن مهارت‌ها و پاسخ‌های تازه برای مسئله می‌باشد.

مقابله متمرکز بر هیجان:متوجه به مهار ناراحتی‌های هیجانی بوده و شامل؛ تمرین جسمانی، مراقبت و کنترل و بیان احساسات و جست و جوی حمایت است.

. هدف مقابله‌های متمرکز بر هیجان، آرام ساختن خود است که به دلیل روی آوردن استرس به هم خورده است.

روشهای مقابله‌ای مناسب در زندگی سالم

روش‌های مقابله‌ای مناسب

1ـ روش فعال بر مبنای شناخت مسئله : این قبیل افراد مشکلات را آسان می‌گیرند و اضطراب کمتری دارند. به همین دلیل نتیجه بهتری می‌گیرند. این افراد از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند، احساسات خود را به راحتی بیان می‌کنند، از دیگران کمک می‌خواهند، از ناملایمات درس می‌گیرند، شوخ‌طبعی را پیشه می‌کنند و با حفظ ایمان و اعتماد به نفس احساسات خود را کنترل می‌کنند و از تجربة تنش‌زا به عنوان فرصتی جهت رشد شخصی خود استفاده می‌کنند.

2ـ روش خویشتن دارانه : این افراد از اعتماد به نفس خوبی برخوردار بوده و سعی می‌کنند همواره بر احساسات و هیجان خود مسلط باشند، عجله‌ای برای مقابله ندارند و خیلی زود هم ، هنگام بروز مسئله روحیة خود را نمی‌بازند. هر اقدامی را در زمان مقتضی و مناسب انجام می‌دهند و برای رفع مشکل برنامه‌ریزی می‌کنند. حواس خود را متمرکز بر مشکل یا هیجان نمی‌کنند و به قضایا به شکل طبیعی نگاه می‌کنند.

3ـ روش حمایت جویانه : این افراد در هنگام مواجهه با مشکل به راحتی از دیگران کمک می‌خواهند. با کسانی که تجربه مشابهی داشته‌اند، مشورت می‌نمایند. این افراد سعی می‌کنند از حمایت عاطفی، مالی و فکری دوستان و اقوام استفاده کنند.

روشهای مقابله‌ای نامناسب در زندگی سالم

1ـ روش انفعالی و احساسی : برخی از افراد هنگام بروز استرس، مسایل را خیلی سخت می‌گیرند و از تنش جسمی و روحی بیشتری رنج می‌برند. این قبیل افراد از حمایت‌های مالی، تحصیلی و خانوادگی کمتری معمولاً برخوردارند. خود را زیاد سرزنش می‌کنند و به جای اندیشیدن به راه‌حل‌یابی مسئله، وقت خود را با افسوس می‌گذرانند، در نتیجه ناراحتی عاطفی بیشتری متحمل می‌شوند.

2ـ روش عقب نشینانه : این افراد جرأت مقابله با مسئله‌ای را ندارند، وجود مشکل را انکار می‌کنند. از عزت نفس پایین برخوردار بوده و به جای امیدواری به یأس و نا امیدی روی می‌آورند. در نتیجه برای حل مشکل اقدامی نمی‌کنند.

3ـ روش تخریبی: این قبیل افراد هنگام مواجهه با مشکل، بدبینی را پیشه خود ساخته و نسبت به همه‌کس و همه چیز بدبین می‌شوند، در نتیجه به الکل، اعتیاد، یا داروهای مختلف روی می‌آورند و یا به سمت دوستانی می‌روند که همانند خودشان بوده و به همراه آنها دست به دزدی و اعمال دیگر منفی می‌زنند، تا بدین‌وسیله مشکلات خود را به فراموشی بسپارند و یا این که خود را قربانی مشکل و تسلیم بحران می‌نمایند.

مهارت‌های اساسی زندگی چیست؟

مهارت‌های زندگی عبارتند از : توانایی رفتار سازگار و مثبت که افراد را توانمند می‌سازد تا به طور موثر با نیازها و چالش‌های زندگی روزمره برخورد نمایند

  • علیرضا زرقانی

نظرات  (۱)

  • تبلیغات اینترنتی
  • باسلام ودرود خدمت شما دوست گرامی

    وبلاگ خیلی جالب وزیبایی دارید از خداوند متعال برایتان موفقیت همیشگی آرزومندیم

    بنده یک سایت در زمینه تبلیغات اینترنتی ونیازمندیهای اینترنتی دارم وازشما دعوت میکنیم به سایت تبلیغات اینترنتی ما مراجعه کنید وماراخوشحال کنید همچنین در این سایت می توانید تبلیغات ونیازمندیهای خودتان را به صورت کاملا رایگان  وتبلیغات رایگان ثبت کنید.

    ازشما درخواست میکنیم اگه امکان پذیراست لینک سایت ما هم در وبلاگ خیلی زیبا وقشنگ تون در قسمت پیوندها ولینک دوستان ثبت کنید تا کاربران عزیز باسایت تبلیغات ونیازمندیهای اینترنتی آشناشوند

    عنوان لینک : تبلیغات اینترنتی

    لینک : http://niazgoo.com/index.php

    تبلیغات اینترنتی تبلیغات اینترنتی رایگان سایت تبلیغات اینترنتی درج آگهی رایگان درج آگهی رایگان در اینترنت درج آگهی رایگان اینترنتی

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی